Un an în care industria auto a avut de suferit, în special pe Bătrânul Continent, 2012 a avut şi părţile sale bune pentru unii producători auto.
În 2011 lupta s-a dat între General Mmotors, VAG şi Renault-Nissan, iar bătălia de anul acesta a menţinut acelaşi caracter inter-continental, având ca protagonişti jucători ca General Motors, VAG şi Toyota. Dacă germanii par capabili să înghită toată lumea auto în continua expansiune iar japonezii au avut de înfruntat dezastrele naturale şi criza economică, americanii de la GM şi-au menţinut statutul de gigant auto.
Aşadar, pe locul al treilea se situează germanii de la Volkswagen Group, cu o cifră de vânzări de 9,07 milioane de unităţi în creştere cu 11,2%, cu doar 210.000 de unităţi în spatele celor de la GM, clasaţi pe poziţia a doua graţie celor 9,28 milioane de modele vândute în 2012 după o creştere de 3%.
Iar cum deja vă puteţi da seama, titlul de cel mai mare producător auto din 2012 le revine celor de la Toyota, japonezii reuşind să atingă pragul de 9,74 milioane de modele vândute graţie creşterii de 27%, în special datorită pieţelor din Asia şi SUA.